Cieľovou skupinou pre túto knihu sú prváci , teda deti ktoré sa len začínajú učiť písať vo svojom prvom jazyku vo svojich školách. Kapitoly v tejto knihe sú rozmanité a zahrňujú témy ako škola, obľúbené hračky, rodina, domáce zvieratá, ľudské telo, divé zvieratá, oblečenie, zábava, detské centrum a zábavný park, náš dom a oslava. Vždy sú v týchto kapitolách príslušné slovíčka hlavne podstatné a prídavné mená a to v zvládnuteľnom počte. V rámci týchto kapitol sa venujeme aj gramatike. Táto sa osvojuje tak, že deti opakovane používajú celé frázy, ktoré modifikujú na podobné situácie.
Práve pre tento vek je neustále opakovanie a aktívne používanie celých fráz mimoriadne dôležité nakoľko je to metóda ako si deti osvojujú aj vlastný jazyk. Príklady takýchto fráz sú : Kde je to? Kto je to? Čo robíš? Koľko ich je?, sloveso mať v podobách mám, máš, máme, a pod. Aktívne sa deti učia používať aj predložky , zápor, jednoduchý prítomný čas, priebehový prítomný čas ako aj pomocné a modálne slovesá ako mocť, vedieť a mať rád v pozitíve aj negatíve. Počas hodín všetky deti používajú “Pupil`s book”, ktorú im prináša učiteľ. Každé dieťa takisto používa “Activity book”, ktorú si nosí aj domov a vždy ju prinesie na hodinu. Táto pracovná kniha spolu s každotýždennou informáciou pre rodičov ponúka v prípade záujmu možnosť pracovať s deťmi aj doma. Mnohí rodičia túto možnosť využívajú. Dôležitými pomôckami využívanými na hodinách sú “flashcards”. Sú to malé plagátiky z tvrdého kriedového papiera s obrázkami.
Tieto ponúkajú používanie vizuálnej pamäte a pomocou nich si deti tohto veku veľmi rýchlo osvojujú novú slovnú zásobu. Pracovná kniha takisto ponúka nálepky, ktoré zobrazujú prebrané slovíčka. Tieto sa používajú na konci každej kapitola a pri opakovaní, deti si ich sami nalepujú a ešte ľahšie si takto zapamätajú a utvrdia slovnú zásobu.Vytvárajú si takto vlastný obrázkový slovník.